خانه / ورزش درمانی / انجام ورزش درمانی ارزان خانگی

انجام ورزش درمانی ارزان خانگی

انجام ورزش درمانی ارزان می تواند به اندازه ی بسیار زیادی در جلوگیری از بیماری ها موثر باشد. این حرکات ورزشی تاثیر بسیار خوبی بر عملکرد گردش خون دارد. ورزش درمانی خانگی باعث به وجود آمدن نشاط و شادابی در فرد می گردد که این انرژی مثبت به دیگر افراد خانواده نیز منتقل می گردد. انجام ورزش درمانی ارزان خانگی می تواند برای افراد بسیار مقرون به صرفه باشد زیرا به هیچ وسیله ی خاصی احتیاج ندارد و همیشه می توان آن را در خانه انجام داد. افراد مسن و سن بالا می توانند به اندازه ی زیادی از ورزش درمانی خانگی بهره بگیرند. البته باید این را هم در نظر داشت که انجام این ورزش ها برای افراد مسن نیز باید با احتیاط و با راهنمایی متخصص باشد.

انجام ورزش درمانی ارزان خانگی

انواع ورزش درمانی قابل انجام در منزل

انواع ورزش درمانی قابل انجام در منزلآیا می دانید از چه ورزش هایی می توان در منازل استفاده کرد؟ انواع ورزش های قابل انجام در خانه کدامند؟

ورزش ها گونه های مختلف دارند که هر کدام برای سن و شرایط مختص خود می باشد. اما ورزش هایی که در منزل می توان انجام داد نباید دارای حرکات بسیار سنگین باشد. در واقع ما با ورزش در خانه قصد ایجاد سلامتی و فضای با نشاط داریم و قاعدتاً با ورزش های حرفه ای و مسابقاتی تفاوت خواهد داشت.

از انواع این حرکات ورزشی می توان به انواع شنا اشاره کرد که می توان آن را به صورت سبک تر و آسان تر انجام داد. حرکت اسکوات از دیگر حرکات قابل استفاده در خانه می باشد.

حرکت روی یک پا ایستادن از دیگر ورزش های مناسب به شمار می رود. برای این کار باید روی یک پا ایستاد و بالا تنه به پایین و بالا حرکت داده می شود. حرکت پلانک، حرکت لانژ از انواع دیگر ورزش های خانگی می باشد.

روش های مختلف ورزش برای درمان درد

روش های مختلف ورزش برای درمان دردانواع ورزش درمانی را می توان ابتدا با مشورت از پزشکان و با توجه به شرایط سلامتی و سن و سال شخص مورد نظر انجام داد. روش های مختلفی برای درمان دردها با ورزش وجود دارد که با توجه به مشخصات و شرایط شخص صورت می پذیرد. این ورزش ها می تواند تاثیر به سزایی در کم کردن دردها داشته باشد.

روش های متنوعی وجود دارد که برای جلوگیری از دردهای سطحی مفاصل در نقاط مختلف بدن صورت می پذیرد. کشیدن زانو به داخل سینه از جمله حرکاتی است که در کم کردن درد کمر موثر است. همچنین باید از دراز نشست و برداشتن وزنه های سنگین اجتناب نمود زیرا برای درد کمر مضر می باشد.

آخرین تعرفه ورزش درمانی در ایران

خوشبختانه امروزه با پیشرفت دانش بشری و تداوم در استقبال مردم ازرشته های ورزشی هم چون پیلاتس وانجام حرکات کششی و استقامتی ساده و حرفه ای ... به صورت ناخودآگاه وا